1.28.2013

Music during exams

Tijdens het studeren heb ik weer veel muziek (terug)gevonden, waardoor ik ofwel beter kon studeren, ofwel weer even een goede opkikker kreeg en energie kreeg om weer te studeren.

My favourite music of the moment.




Mijn favoriete muziek tijdens het die-hard uit mijn hoofd studeren:

Ludovico Einaudi:
Je kent de muziek van Einaudi waarschijnlijk van de film 'Intouchables', maar buiten deze film maakt deze Italiaanse componist ook prachtige muziek. Het merendeel wordt gebruikt voor films, maar het is ontzettend fijn om bij te studeren (ook als fijne achtergrondmuziek tijdens theedrinken trouwens). Hier een van de mooiste concerten die ik van Ludovico Einaudi ben tegengekomen, in de Royall Albert Hall. 



Mijn favoriete muziek tijdens het maken van opdrachten:

Klangkarussell:
Een Oostenrijks DJ duo, die muziek maken in de stijl van Jazz House. Heerlijk voor in de zomer met cocktail erbij, maar ook heel erg fijn als je in je ritme wil blijven en zoveel mogelijk opdrachten wil maken. Ik heb ze afgelopen zomer live gezien en vond het werkelijk fantastisch! Een van mijn favoriete nummers is 'Sonnentanz'.


Mijn favoriete muziek om weer een heleboel energie te krijgen:

Goldfish:
Dit is een Zuid-Afrikaans dance duo (ik heb iets met duo's), die ook in de stijl van Jazz House draaien. Hier zit toch wat meer melodie in, aangezien ze hun muziek mixen met instrumenten zoals saxofoon. Daarnaast merk je ook dat er veel Afrikaanse invloeden in zitten. Het leuke is dat ik a.s. 15 februari in de Heineken Music Hall naar een optreden van ze ga!


0 reacties:

Een reactie posten