3.16.2013

Weekend update



Nu ik eindelijk weer even van al mijn deadlines af ben, kon ik eindelijk weer een weekend plannen met leuke avondjes, leuke films, lekker eten en verder helemaal niets doen. Zo ben ik donderdag al uiteten geweest bij La Cubanita, een heerlijk tapas restaurant, waar ik dan ook weer genoten heb van mijn favoriete gerechtjes. En eindelijk werd het ook Lente, dachten we even, want afgelopen week is er weer regelmatig sneeuw gevallen, dus ik wilde jullie dit mooie plaatje van mijn uitzicht absoluut niet onthouden.

Daarnaast had ik ook eindelijk tijd om de kruiden die ik gekocht had bij de IKEA (lees het in deze post) te zaaien. 

Finally done with all my deadlines, so I can plan fun things again and I started with going out to La Cubanita to eat lovely tapas. While we all thought that the weather was getting better, it started snowing again and I had a view from my look like the picture, above.

Besides that I finally found time to seed my spices, I bought at the IKEA.




  
Ik startte met dit pakketje, waarmee ik drie van mijn favoriete kruiden kan gaan kweken; basilicum, koriander en tijm.




In de bakjes zat het volgende verstopt: een zakje met de zaadjes en twee rondjes platgedrukte aarde. Ik heb een hele tijd, om eerlijk te zijn, gedacht dat ik zelf de aarde ergens vandaan moest halen, maar dit bleek helemaal niet te hoeven. De eerste stap die je moest doen was namelijk het zakje met zaadjes eruit halen en 400 mL water toevoegen aan de twee rondjes platgedrukte aarde.
En tadaa, na een halve minuut wachten zat deze hoeveelheid aarde in mijn bakjes en kon ik de zak met aarde, die ik gevuld had bij mijn ouders, weer terugleggen. De zaadjes moesten vervolgens worden toegevoegd en goed bedekt worden met de aarde. Ze moeten ongeveer om de 2 dagen een beetje water krijgen en dan 10-12 weken wachten tot ik ze kan eten. Ik ben benieuwd!


1 reacties: