1.30.2013

French movies

Ik hou ontzettend van films kijken. Het liefst spendeer ik mijn avonden in het weekenden met vrienden op de bank, terwijl we weer naar een nieuwe goede film kijken. Ik heb echter wel echt een zwak voor Franse films, waar niet iedereen van houdt. Toch probeer ik mensen er altijd enthousiast voor te krijgen, dus hopelijk lukt het hierbij ook!

My favourite French movies.


Le prénom

Vincent en Anna worden zeer binnenkort ouders, waarna de familie van Vincent zich afvraagt hoe het jongetje zal heten. Wanneer het gelukkige stel aangeeft dat het jongetje Adolf zal gaan heten, ontstaat er totale chaos binnen de familie.

Het is een verfilmd toneelstuk, waardoor het zich veel in een en dezelfde woonkamer afspeelt. Toch is het een fantastische film door de sterke dialogen en de ontzettend goede humor. Toch blijft je kind vernoemen na een dictator een beetje raar haha!



Jeux d'enfants


Julien en Sophie zijn als kinderen het spelletje 'durven' begonnen, wat ze als volwassenen blijven spelen. Op die manier geven ze elkaar steeds (vreemdere) uitdagingen om te doen. Door het feit dat de uitdagingen ook steeds pijnlijker worden voor elkaar, komen ze op een bepaald punt achter de reden, waarom ze dit hele spel doen.

Een ontzettend grappige en gekke film, die op het einde ook een beetje luguber wordt. Ik kan er niet meer over zeggen, dan dat ik het een heerlijke Franse film vindt.



Le fabuleux destin d'Amélie Poulain


Amélie, een ontzettend onschuldig en naïef meisje, vertrekt naar Parijs en besluit daar andere mensen te helpen en vindt ondertussen, heel voorzichtig, ook wat hulp voor zichzelf.

Net als Jeux d'enfants, een ontzettend gekke, maar ook heel erg vrolijke film. De muziek is sowieso fantastisch, maar alle manieren waarop Amélie iedereen probeert te helpen zijn ook heel erg schattig. Toch heb ik, de eerste keer dat ik deze film keek, er nog wel even aan getwijfeld of uiteindelijk alles wel goed af zou lopen.




Intouchables




Philippe is verlamd geraakt na een ongeluk met paragliden, waarna hij al vele verzorgers aan huis heeft gehad. Deze hadden echter allemaal medelijden met hem, wat hij juist niet wil. Wanneer Driss vervolgens op een sollicitatie gesprek langskomt om een uitkering te regelen, wil Philippe hem graag als verzorger. Er ontstaat een hele mooie band tussen twee mensen, die uit twee totaal verschillende werelden komen.

De reden dat ik meteen verliefd werd op deze film is absoluut de gebruikte filmmuziek. Zowel Ludovico Einaudi als de muziek van Earth Wind and Fire zorgen ervoor dat je ontzettend blij van dit verhaal wordt, terwijl het allemaal heel triest lijkt. Ik kan deze film absoluut nog 10 keer zien!




0 reacties:

Een reactie posten