3.21.2013

Hotspot Tilburg: Nieuwland lunchcafé



Afgelopen week ben ik een ochtend in Tilburg geweest, alleen een ochtend? Ja helaas, want toen ik erachter kwam hoe leuk Tilburg wel niet is, had ik er heel erg veel spijt van dat ik na de lunch alweer terug moest naar huis. Mijn favoriete zaakje, dat ik tegenkwam, was lunchcafé Nieuwland op de Nieuwlandstraat.

A new hotspot in Tilburg!




Wat er voor zorgde, dat dit zaakje mij meteen opviel, was de inrichting en uitstraling naar buiten toe. Met een Scandinavische sfeer en zachte kleuren straalt dit lunchcafé vooral gezelligheid en rust uit, wat mij altijd erg aanspreekt in een lunchcafé. Daarnaast zijn de mensen, die er werken, ontzettend aardig en totaal niet gehaast, waardoor wij het gevoel hadden dat we de enige gasten waren in het café.


Het eten is ook absoluut heerlijk en helemaal vers bereid. Je kunt er ontbijten, brunchen én lunchen, maar ook een high-tea en een borrel zijn mogelijk, waardoor je er eigenlijk altijd terecht kunt. Ze serveren geen broodjes, maar vers zuurdesembrood en iedere dag wordt verse appeltaart gebakken, waardoor het lunchcafé daar heerlijk naar ruikt. Het komt erop neer dat het heerlijk is om in deze zaak te zitten, heerlijk om iets lekkers uit te kiezen van een hele gevarieerde kaart (vooral de macchiato is hemels!), maar nog heerlijker om het op te eten.

Een heel erg leuk feitje is dat ze een eigen olijfgaard heb, waar ze hun eigen olijfolie van maken!

Source

0 reacties:

Een reactie posten